Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem
kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül
írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A
webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő
kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató
weblapján ( www.hamarpapir.hu ) és aldomainjein történő
jogviszonyokra terjed ki.
1.
Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Pilis-Office
Korlátolt Felelősségű Társaság
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2011 Budakalász,
Magyar utca 15/a
A szolgáltató elérhetősége, az
igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt
elektronikus levelezési címe: pilisoffice@t-online.hu
Cégjegyzékszáma: 13-09-096661
Adószáma: 13147103-2-13
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki
Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: +36 20/244-2556
Adatvédelmi nyilvántartási száma: folyamatban…
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
2. Alapvető
rendelkezések:
2.1.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül
is irányadók. Irányadó továbbá a jelen ÁSZF alapján megvalósított
adatkezelésekre a Szolgáltató Adatkezelési Szabályzata is, mely elérhető a http://www.hamarpapir.hu/index.php?id=adatvedelmi_nyilatkozat&al_id=1 weboldalon.
2.2.
A jelen ÁSZF 2018. 05. hó 25 nap napjától hatályos és
visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az
ÁSZF-et. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy)
nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával
elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi
szabályozás automatikusan érvényes.
2.3.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által
üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa –
akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, az ÁSZF-ben, a
weboldal használati feltételekben és az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat
magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop
weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a
weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak
vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3.
Regisztráció/vásárlás
3.1.
Felhasználó a weboldalon történő
vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon
közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul. A sikeres regisztrációval a Felek között
szállítási keretszerződés jön létre a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint.
3.2.
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját,
valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy
más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy
pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó
károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára
bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
4.1. A megjelenített
termékek kizárólag online/e-mail-ben/telefonon rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők,azonban nem tartalmazzák/tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön
csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. A webshopban
Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről
fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a
valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a
webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség
miatt.
4.3. Amennyiben akciós ár
kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az
akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a
Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő “0”
Ft-os vagy “1”
Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani,
hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az
Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4.5. Hibás ár esetén
esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára
között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek
akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek
nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek
akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben
nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5.
Rendelés menete
5.1. Felhasználó a
regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba.
5.2. Felhasználó a
megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba
helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár
tartalmát a „Kosaram” ikonra kattintva.
5.4. Amennyiben Felhasználó
további terméket szeretne kosárba helyezni új termékkeresést indíthat. Ha nem
szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék
darabszámát. A sor végén található ikonra kattintva törölheti a kosár egy
termékét, a teljes kosár tartalmát pedig a „Kosár tartalmának törlése” gombbal
törölheti. Mennyiség módosításához az adott termék során található beviteli
mezőben írja át a megrendelni kívánt mennyiségre a mezőben lévő számot, majd
kattintson a „Módosít” gombra. Amennyiben nem kíván további módosításokat
elvégezni, kattintson a „Kosár tartalmának megrendelése” gombra.
5.5. Felhasználó
kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek
típusai a következők:
5.5.1.
Fizetési módok:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató
üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő
átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó
a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb
helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak
magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék
futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a
megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt
termék(ek) átvételekor.
Előreutalással, átutalással: Felhasználó a megrendelt
termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon
belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását
követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
5.5.2.
Szállítási költség:
A házhozszállítás
költsége:
Budapest területén
bruttó 12.000.-Ft-ot meghaladó megrendelés esetén ingyenes, ezen értékhatár alatt bruttó 1.500.-Ft.
A szállítási díj Pest-megye területén bruttó 25.000.-FT feletti
rendelés esetén ingyenes, ezen értékhatár alatt bruttó 2.500.-Ft.
Az ország egyéb területén bruttó 40.000.-Ft. felett ingyenes,
ezen értékhatár alatt kérjük vegye
fel a kapcsolatot munkatársunkal a +36-20-244-2556-es számon és a rendelési
értéktől függően kérjen árajánlatot!
A szállítási díj
tartalmazza a csomagolás költségét is.
Fontos, hogy a csomag átvételekor tételesen ellenőrizze annak
hiánytalan tartalmát mert az átvétel utáni sérülésekre, valamint hiányosságokra
vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
5.6.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a
termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a
hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új
adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy
lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
5.7.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és
visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási
jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza.
Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és
termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv
felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv
nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése
munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.8. Az adatok megadását
követően Felhasználó a ”Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra
kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
5.9. Adatbeviteli hibák
javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben
vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
5.10.
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően
visszaigazolást kap. A megrendelés és az azzal egyező tartalmu visszaigazolás hozza
létre a felek között az egyedi szállítási szerződést. Amennyiben
e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a
szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán
belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy
szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása
akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek,
amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert
Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához
tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
6.
A megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A megrendelések
feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként
megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására,
amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül
feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton
visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési
határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és
Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató
Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül,
felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való
megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti
teljesítésre.
6.3. Ha Szolgáltató a
szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben
meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót
haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget
haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6.4. Szolgáltató nem vállal
felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy
rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása
miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések
visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés
kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
7.
Elállás joga
7.1.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének,
továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a
megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül
elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen
tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási
jogát.
7.2.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól
számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.3.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.4.
A termék visszaküldésének költségét a
fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.5.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban
követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.6.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre
gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak.
7.7.
A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a
Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást
követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkohol tartalmu ital tekintetében, amelynek tényleges
értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ,
és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik
napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást
követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az
előfizetéses szerződések kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló
szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom
tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti az elállási jogát.
7.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási
nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
7.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
7.10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül,
de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére
történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később
visszaküldeni vagy Szolgáltató címén leadni.
7.11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az
elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
7.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak
letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
7.13. A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen
költségét viseli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését.
7.14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.15. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban
bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg
vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott
arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot
kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak
jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a
mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő
jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon
történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton
történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el
Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
7.18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék
rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából
eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését
követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra
visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a
jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti
fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan
(akár természetes) személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár e.
7.24.
Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.24.1.
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy
köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató
elérhetőségeinek egyikére elküldeni.
7.24.2.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben
a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási
nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén
az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
7.24.3.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a
Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak
minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát
nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog
gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő
költségeket.
7.24.4.
A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.24.5.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek
szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék,
illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített
tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az
elállási joggal.
8.
Jótállás, szavatosság
Kellékszavatosság
8.1.
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági
jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése
esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a
Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági
igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.
8.3.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
8.4.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
8.5.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6.
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági
jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása
szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági
igénye alapján?
Termékszavatossági igényként
Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.8.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik
a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó
általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
8.12.
Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
alapján, az ott felsorolt termékek vonatkozásában a webshopot üzemeltető
Szolgáltató jótállásra köteles.
8.13.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik
meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a
fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
8.14.
Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége
alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az
esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a
jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.15.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal
a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a
kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek, továbbá a
kopóalkatrészekért, és az ezek rendeltetésszerű használat melletti kopásából
eredő meghibásodásért.
9. A szavatossági igény
esetén történő eljárás
9.1.
Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződésben a felek
megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2.
A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása
(számlával, vagy akár csak nyugtával).
9.3.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos
költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4.
A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy
jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a
Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
9.6.
Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási
igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni,
álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a
békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül,
igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
9.7.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől
számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére
bemutatni.
9.8.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást
vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
10. Vegyes Rendelkezések
10.1.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt
jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel
tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2.
Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét
és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3.
Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem
gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való
lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó
kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy
alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez,
vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben
ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják
rendezni.
11. Panaszkezelés rendje
11.1.
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő
minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy
annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail
címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és
szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról
és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s
annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról
felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a
Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén
panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az
alábbi elérhetőségeken.
11.5.
Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe
veszi a békéltető testületi eljárást.
11.6.
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz
is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071
Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
11.7.
Vagy területi szerveihez:
Név:
Cím:
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek
listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
11.8.
Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez
fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető
Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76)
501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu